Umieszczenie silnika na stojaku to świetny sposób na zapewnienie pełnego dostępu do wszystkich powierzchni. Pręty rozpórki, które są przymocowane do ramy, mogą być przyspawane, aby zapewnić dodatkowe wsparcie. Podczas procesu spawania należy pamiętać o zmierzeniu odległości pomiędzy każdym otworem na śrubę a prętami rozpórki. Dzięki temu otwory będą równomiernie rozmieszczone i spójne.
Podstawy silnika występują w różnych rozmiarach i kształtach. Większość jest kompaktowa i lekka, ale jeśli pracujesz nad większym silnikiem, możesz potrzebować stojaka ze składanymi lub regulowanymi nogami. Półtonowy stojak pomieści Hondę Civic, podczas gdy jednotonowy stojak jest potrzebny dla muscle cars. Dobrym pomysłem jest również obstawanie przy zbyt dużej pojemności, ponieważ trudno będzie obrócić silnik wisząc w powietrzu.
Jedną z głównych zalet stojaka na silnik jest to, że ułatwia on pracę przy silniku, niezależnie od wielkości pojazdu. Można go kupić w sklepie motoryzacyjnym lub sklepie z narzędziami. Aby wykonać własną, należy użyć specjalnych narzędzi, takich jak spawarka MIG i piła tarczowa. Potrzebny będzie również podnośnik silnika, który można kupić w każdym sklepie z artykułami żelaznymi.
Do wykonania podstawy silnika można użyć dwucalowej rury o przekroju 40, która jest odpowiednia dla silnika V8. Można również użyć standardowej rury hydraulicznej, chociaż standardowa stalowa rura hydrauliczna może nie być wystarczająco mocna, aby utrzymać V8 lub w pełni ubrany big block. Stalowa rura jest ogólnie określana jako „rura”, ale ten termin ma wiele znaczeń i nie zawsze jest dokładny.
Po zakończeniu demontażu silnika, następnym krokiem jest umieszczenie go z powrotem na stojaku. Najlepszym rozwiązaniem jest zamontowanie silnika na stojaku z głowicą obrotową. Dzięki temu możesz obracać silnik w powietrzu, co ułatwia dostęp do powierzchni spodnich. Możesz również użyć stojaków na silnik do przechowywania i obracania części silnika.
Głównym celem jest zapewnienie, że Twój stojak na silnik jest bezpieczny i stabilny. Musisz również upewnić się, że wytrzyma on ciężar Twojego silnika. Silnik V8 Chevy big-block waży około 300 kg 650 lb, podczas gdy 1,6-litrowy silnik Miaty to mniej niż 100 kg 275 funtów.
Używanie stojaka pod silnik jest doskonałym sposobem na zapobieganie przewracaniu się silnika podczas pracy. Pozwala to mechanikowi pracować na odsłoniętych powierzchniach bez ryzyka uszkodzenia silnika. Zapewnia również bezpieczne środowisko poza pojazdem. Wystarczy wyjąć silnik z pojazdu i zamontować go na stojaku.